Atenție la fraude cu cardurile bancare

Atenție la fraude cu cardurile bancare

 

Stimate client,

Te atenționăm despre intensificarea fraudelor cu carduri bancare și te îndemnăm să tratezi cu suspiciune orice apel/mesaj prin care ți se solicită datele cardului, datele personale, parolele de securitate sau codurile de activare/înrolare primite prin SMS, fie prin intermediul rețelelor de socializare, serviciilor de mesagerie, site-urilor de comercializare a bunurilor sau apelurilor telefonice efectuate de către escroci în mod fraudulos, din numele băncii.

OTP Bank vine cu câteva recomandări pentru prevenirea fraudelor cu carduri bancare:

- fii prudent la apelurile telefonice de la numere necunoscute sau parvenite prin aplicații de mesagerie, precum și la mesajele primite prin email sau SMS;
- nu comunica nimănui parolele de securitate recepționate prin SMS și parolele de acces în aplicațiile de mobile banking;
- fii atent la reclamele cu prețuri mici si ofertele de investiții cu profit garantat;
- evită accesarea link-urilor dubioase recepționate;
- nu te înregistra pe diferite platforme dacă nu cunoști gradul de securitate a acestora;
- acordă o atenție deosebită la conținuturile multimedia falsificate, deepfake-uri (conținut video sau audio falsificat cu ajutorul tehnologiilor de învățare profundă și inteligență artificială (IA)), pentru a evita răspândirea dezinformării sau a cădea victimă ale escrocilor;
- consultă cu regularitate tranzacțiile efectuate, utilizând serviciul OTP Internet/Mobile Banking sau solicită serviciul OTP SMS Banking pentru alerte SMS în timp real.

Banca NU solicită niciodată și sub nici o formă datele personale, datele cardului și parolele de securitate.

Fii vigilent! Iar în cazul în care ai fost victima tentativelor de fraudă, informează imediat reprezentanții băncii printr-un apel către Contact Center la +373 22 256 456 și solicită blocarea cardului.

Distribuie pe Facebook