Stimate client,
Te atenționăm despre intensificarea fraudelor cu carduri bancare și te îndemnăm să tratezi cu suspiciune orice apel/mesaj prin care ți se solicită datele cardului, datele personale, parolele de securitate sau codurile de activare/înrolare primite prin SMS, fie prin intermediul rețelelor de socializare, serviciilor de mesagerie, site-urilor de comercializare a bunurilor sau apelurilor telefonice efectuate de către escroci în mod fraudulos, din numele băncii.
OTP Bank vine cu câteva recomandări pentru prevenirea fraudelor cu carduri bancare:
- fii prudent la apelurile telefonice de la numere necunoscute sau parvenite prin aplicații de mesagerie, precum și la mesajele primite prin email sau SMS;
- nu comunica nimănui parolele de securitate recepționate prin SMS și parolele de acces în aplicațiile de mobile banking;
- fii atent la reclamele cu prețuri mici si ofertele de investiții cu profit garantat;
- evită accesarea link-urilor dubioase recepționate;
- nu te înregistra pe diferite platforme dacă nu cunoști gradul de securitate a acestora;
- acordă o atenție deosebită la conținuturile multimedia falsificate, deepfake-uri (conținut video sau audio falsificat cu ajutorul tehnologiilor de învățare profundă și inteligență artificială (IA)), pentru a evita răspândirea dezinformării sau a cădea victimă ale escrocilor;
- consultă cu regularitate tranzacțiile efectuate, utilizând serviciul OTP Internet/Mobile Banking sau solicită serviciul OTP SMS Banking pentru alerte SMS în timp real.
Banca NU solicită niciodată și sub nici o formă datele personale, datele cardului și parolele de securitate.
Fii vigilent! Iar în cazul în care ai fost victima tentativelor de fraudă, informează imediat reprezentanții băncii printr-un apel către Contact Center la +373 22 256 456 și solicită blocarea cardului.