Stimate client, pe data de 03.10.2024 în intervalul 21:30 - 22:00 OTP Bank va desfășura lucrări de mentenanță a serviciului OTP Internet & Mobile Banking. Prin urmare, în acest interval, aplicația OTP Internet și Mobile Banking va fi indisponibilă. Mulțumim pentru înțelegere.

Securitate

Pentru menținerea unui mediu securizat de desfășurare a activității bancare atât offline cât și online, OTP Bank S.A. depune tot efortul necesar. Cu toate acestea vulnerabilitatea principală care generează cele mai multe fraude și pierderi în sectorul financiar – factorul uman, depășește aria de influență a băncii.

Nu comunicați nimănui, inclusiv angajaților băncii, datele de autentificare cum ar fi numele de utilizator și parola, codurile și parolele de unică folosință, datele confidențiale ale cardului cum ar fi: numărul integral al cardului, datele posesorului cardului, codul CVC/CVV. OTP Bank nu va solicita niciodată telefonic, prin e-mail, SMS sau alte căi de comunicare datele dumneavoastră confidențiale de conectare și autorizare a tranzacțiilor în cadrul OTP Internet și Mobile Banking sau alte sisteme ale băncii.

Indicii că se încearcă compromiterea contului dumneavoastră:

  1. Întâmpinați dificultăți la autentificare și parola care considerați că este corectă nu mai funcționează
  2. Sunteți înștiințați în sistem, prin email sau SMS că parola dumneavoastră urmează a fi modificată sau a fost modificată
  3. Prin SMS, Email sau în OTP Internet și Mobile Banking primiți înștiințări referitor la autorizarea unor tranzacții pe care dumneavoastră nu le-ați efectuat.


În cazul în care aveți suspiciuni de tentative de fraudă contactați de urgență Serviciul Call Center la numărul de telefon (+373) 22 256 456.

Sistemele băncii dispun de mecanisme complexe de protecție, dar pentru a spori nivelul de rezistență la tentativele de fraudă și a nu vă expune unor riscuri de fraudă, Vă îndemnăm să respectați recomandările descrise mai jos. Nerespectarea acestor recomandări sporește semnificativ probabilitatea unei potențiale fraude și vă expune unor riscuri care trebuie să vi le asumați.

Recomandări de securitate

Securitatea parolelor

  • Utilizați parole complexe care conțin majuscule, minuscule, cifre și simboluri speciale dar sunt ușor memorabile;
  • Parolele nu trebuie să conțină informații asociate Dvs. sau activității pe care o desfășurați;
  • Nu utilizați parolele de la OTP Internet și Mobile Banking pentru alte sisteme și servicii pe care le folosiți;
  • Modificați parola nu mai rar decât o dată la 90 de zile și nu deconectați funcționalitatea de modificare forțată a parolei din cadrul sistemelor informaționale.
  • Optați pentru opțiunile de autentificare cu mai mulți factori (parolă + token).



Securitatea sistemelor informaționale

  • Instalați software doar din surse de încredere;
  • Folosiți sisteme antivirus pe toate dispozitivele;
  • Evitați deconectarea sistemelor de protecție ale dispozitivelor digitale;
  • Actualizați regulat sistemele de operare și aplicațiile pe care le utilizați.



Securitatea comunicaților și a datelor sensibile

  • Verificați sursa de unde parvine solicitarea de informație. Deseori informația care vi se prezintă pe ecranele dispozitivelor (cum ar fi numărul de telefon de pe care sunteți apelat, adresa de email de pecare parvine mesajul electronic) poate fi falsificată. În cazul în care aveți dubii referitor la veridicitatea informației, contactați Serviciul Call Center al băncii și verificați veridicitatea acesteia.
  • Nu comunicați parole, coduri de unică folosință și date ale cardului dumneavoastră persoanelor terțe, inclusiv angajaților băncii.
  • Evitați accesarea link-urilor și deschiderea atașamentelor din mesaje electronice, de la expeditori necunoscuți;
  • Nu răspundeți la mesaje electronice de la expeditori necunoscuți, mai cu seamă dacă sunt solicitate careva informații financiare sau personale;
  • Verificați identitatea persoanei cu care comunicați prin mesaje sau telefonic;
  • Analizați gradul de confidențialitate a informației care vă este solicitată de către cineva, înainte de a o transmite;
  • Nu comunicați nimănui parolele și nu le păstrați scrise pe hârtie, în telefon sau calculator;



Securitatea cardurilor bancare

  • Semnați cardul pe spate imediat ce îl primiți;
  • Nu țineți cardul și PIN-ul în același loc;
  • Nu țineți la îndemâna copiilor cardurile și documentele unde apar numerele cardurilor;
  • Nu comunicați nimănui codurile de autorizare a tranzacțiilor efectuate online și nu autorizați biometric tranzacțiile care nu sunt efectuate de dumneavoastră.