Picture

  •  

    STOP FALS! Protejează-ți datele și evită capcanele online

    Ai primit un e-mail care pare să fie de la OTP Bank și îți cere să actualizezi aplicația de Mobile Banking? Atenție! Este o tentativă de fraudă. Deși pentru unii utilizatori poate părea evident, aceste mesaje reușesc să păcălească mulți clienți, care ajung să ofere involuntar date personale. Iar aceasta poate duce la pierderi financiare.

    Cum recunoști un mesaj fals?

    Escrocii încearcă să te manipuleze folosind mesaje alarmante și logo-ul OTP Bank. Uite câteva semne clare că ai de-a face cu o tentativă de fraudă:

    - Primești un e-mail sau SMS care îți cere să actualizezi aplicația de Mobile Banking.
    - Ți se solicită datele de autentificare, cum ar fi: numele de utilizator, parola, coduri de unică folosință sau datele cardului (număr integral, cod CVC/CVV).
    - Ești notificat că parola ta a fost modificată sau urmează să fie schimbată, deși nu ai solicitat asta.
    - Primești alerte despre tranzacții pe care nu le-ai făcut.

    Ce trebuie să știi?

    - OTP Bank nu solicită niciodată datele tale confidențiale prin telefon, e-mail, SMS sau alte canale.
    - Actualizarea aplicației de Mobile Banking este disponibilă doar prin canale sigure, precum Google Play sau App Store.
    - Dacă primești un e-mail suspect, ignoră-l și nu accesa linkurile sau atașamentele din el.

    Cum te protejezi?

    - Nu oferi nimănui datele tale de autentificare – nici măcar angajaților băncii.
    - Verifică mereu sursa mesajelor. Dacă ceva ți se pare dubios, verifică suplimentar direct cu noi.
    - Schimbă-ți parola imediat dacă bănuiești că a fost compromisă.

    Apelează imediat Contact Center la 0 22 256 456 dacă suspectezi o tentativă de fraudă.

    Siguranța ta contează!

    Sistemele OTP Bank sunt echipate cu cele mai avansate mecanisme de securitate. Dar și tu joci un rol esențial în protejarea contului tău. Urmează aceste recomandări și ajută-ne să ținem escrocii departe.

     Fii vigilent. Fii în siguranță.

  •  

    Fii vigilent la cele mai frecvente tipuri de fraudă cu investiții folosite de escroci, și descoperă mai jos câteva sfaturi utile de prevenire a acestora.

    Frauda: investiții DEEPFAKE

    Ce este?
    Un video falsificat cu ajutorul Inteligenței Artificiale (în care este adaptată vocea, mișcarea corpului și a feței),  cu participarea persoanelor de încredere, precum: președintele statului, politicieni, miniștri ș.a., care oferă sfaturi financiare și recomandări de investiții cu profituri mari și riscuri minime, asigurând condiții simple de înscriere pentru orice cetățean.

    De ce este important să fii informat?
    Video-urile sunt distribuite rapid pe rețelele de socializare, fiind vizionate de un număr mare de oameni, care pot cădea pradă și ”investi” în afacerea recomandată, riscând ulterior să piardă sume semnificative de bani.

    Frauda: investiții cu profit “rapid și garantat”

    Ce este?
    Un tip de fraudă care începe de obicei pe rețelele de socializare, prin care escrocii propun oferte profitabile de investiții în criptovalută, trading criptobursă, iar pentru a participa, necesită completarea unor chestionare online în care se solicită introducerea datelor personale, precum: nume/prenume, nr. de telefon, datele bancare, ș.a. Atât persoanele care au completat chestionarele, cât și cele care nu au completat*, sunt apelate de necunoscuți care se prezintă drept reprezentanții unei bănci, a unei companii de investiții sau trading, care le propun transferarea unor sume bănești, cu scopul de a începe procesul de trading și cumpărare a criptovalutei, sau rezervarea unui loc limitat în grupul investitorilor.
    * escrocii pot găsi numere de telefon în rețelele de socializare sau pe Darknet

    De ce este important să fii informat?
    Procesul începe cu transferarea unor sume mici, ulterior fiind solicitate sume mai mari sub pretextul de a retrage profitul acumulat și suma investită, însă de fapt având drept scop efectuarea unui număr cât mai mare de transferuri.

    Cum să previi fraudele cu investiții?

    - Nu crede tot ce vezi online! Chiar dacă găsești o groază de informație pe internet, asigură-te că sursele din care te informezi sunt veridice.
    - Evită să accesezi link-uri dubioase și să completezi date și informații confidențiale.
    - Fă o pauză și analizează situația înainte de a acționa, nu te lăsa tentat de profituri rapide, garantate și cu riscuri minime.
    - Nu fiecare video este creat cu intenție bună. Analizează bine situația, pentru a nu cădea pradă escrocilor, transferând bani pentru investiții “profitabile”.
    - Când privești un video, încearcă să identifici dacă acesta nu este falsificat, analizând mai multe detalii, precum: clipire nesincronizată, umbre inexistente, zone neclare, lipsa de sincronizare dintre cuvinte și sunet sau mișcare a buzelor, etc.
    - În cazul în care ai fost victima tentativelor de fraudă, informează imediat reprezentanții băncii printr-un apel către Contact Center la +373 22 256 456 și solicită blocarea cardului.

    Pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție sau starea conturilor tale, abonează-te la serviciul SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking.

    Fii vigilent, prudent și informat!

  •  

    Dear Customer,

    We are alerting you about the increase in bank card fraud and urge you to treat with suspicion any call/message requesting your card details, personal details, security passwords or activation/ enrollment codes received via SMS, either through social media, messaging services, merchant websites or phone calls made by fraudsters fraudulently on behalf of the bank.

    OTP Bank comes with some recommendations to prevent bank card fraud:

    - be wary of phone calls from unknown numbers or received via messaging apps, as well as messages received via email or SMS;
    - do not share with anyone your security passwords received by SMS and passwords in mobile banking applications;
    - be wary of low-price advertisements and guaranteed-profit investment offers;
    - avoid accessing dubious links received;
    - do not register on different platforms if you do not know how secure they are;
    - pay particular attention to fake multimedia content, deepfakes (video or audio content forged using deep learning and artificial intelligence (AI) technologies), to avoid spreading misinformation or falling victim to scammers;
    - check your transactions regularly, using OTP Internet/Mobile Banking or request OTP SMS Banking for alerts.

    The bank NEVER and under NO CIRCUMSTANCES asks for personal data, card details and security passwords.

    Be vigilant! And if you have been a victim of attempted fraud, inform the bank's representatives immediately by calling the Contact Center on +373 22 256 456 and request that your card be blocked.

  • TOP 10 practical and useful fraud prevention tips:

     

    #1: Don't disclose to anyone:

    - Your bank card details: card expiry date, CVV code (composed of 3 digits and located on the back of the card), PIN code or available balance on the account;
    - personal data (13-digit personal numerical code, date of birth, etc.);
    - security passwords received by SMS (6 digits) from the Bank;
    - activation / enrollment codes for Google Pay or Garmin Pay;

    regardless of the channels through which they were requested from you (social networks, messaging services, merchandising sites or phone calls)

    #2: Check messaging information carefully before reacting;

    #3: Avoid accessing dubious links received;

    #4: Do not register on different platforms if you do not know their security level;

    #5: Treat with suspicion advertisements with low prices, cash prizes or "Bomb Deals" until you are sure of the veracity of the information and the source that published it;

    #6: Do not accept the installation of remote applications, as well as accessing your phone through these applications (Anydesk, TeamViewer, others);

    #7: Do not transmit your card to third parties, do not leave your bank card in plain sight, and do not allow strangers to photograph or copy card data;

    #8: Keep the card in a safe place, do not indicate card details on various incoming links and do not save card details in the device memory;

    #9: Check your transactions regularly using OTP Internet/Mobile Banking or request OTP SMS Banking for real-time SMS alerts.

    #10: If you have disclosed your card details or one-time passwords, contact OTP Bank on 022 256 456 and request to have it blocked.

  •  

    Friends,
    This is to warn you about new fraud methods that have appeared in the online environment, with the unauthorized use of the OTP Bank logo!
    Please be vigilant and treat with suspicion any messages such as "Bomb offers" or " Great offers" or "Offers exclusively for OTP Bank cardholders", where scammers are trying to attract you and involve you in fraudulent schemes.

    How it works: OTP Bank cardholders are invited to give some card details via chat or messaging to receive certain money transfers through fraudulent merchant platforms, which they will then, according to the fraud scheme, transfer to other people in exchange for easy and attractive earnings.

    What are the risks: these actions can lead not only to financial losses, but also to criminal liability for involvement in fraud schemes.

    What to do: To protect yourself from fraud, we recommend that you do not engage in easy and attractive earning schemes, do not give your card details to strangers and use it only for personal purposes. And if you suspect that you have been a victim of a scam, contact us immediately for card blocking at Call Center +37322256456.

    Stay safe anywhere, also online!

  • Fake images with the OTP Bank logo have appeared on social networks, enticing users to participate in sweepstakes, paid surveys or to register on various unknown platforms. Using the promise of winning, users are actually invited to access fraudulent links where they are asked to enter confidential data.
    Using this fraud method, the scammers collect personal or card details in order to steal money from the accounts.

    To protect yourself from fraud, we recommend you to:
    - Don't access links that claim to be from the bank but come from unofficial sources.
    - Check the authenticity of the communication on the bank's website, or with the bank's customer service.
    - Do not provide/submit personal or card details (card number, CVV, PIN or expiry date) as well as security passwords received from the bank on unsecured or unknown platforms/sites.

    If you suspect that you have been a victim of a scam or have disclosed your card data or one-time passwords, contact us immediately for card blocking at Call Center +37322256456.

  • Beware of fraud!

    ”Update/correct parcel delivery address" messages


    With a significant increase in attempted scams via courier services, it is good to be aware of the potential risks and to exercise the utmost caution against fraudulent messages.

    - Scammers send fraudulent messages randomly. Their aim is to reach as many people or phone numbers as possible, including you.

    With these messages they ask for the delivery address of the parcel to be corrected, on the pretext that otherwise it will not be delivered. In reality the scammers have no information about who is expecting a parcel, but manipulate with this kind of message to provoke interest.

    Recommendation #1: Carefully check the information in the message and, before reacting, request details from the delivery company (if you are expecting a delivery).

    - The message asks you to go to a link to correct the delivery details.

    When accessing the link you will be directed, most of the time, to a site-clone of the delivery site POȘTA MOLDOVEI or NOVA POSHTA. Here you will be asked to enter your credit card details and pay a symbolic fee (a small amount, e.g. 5 lei) for correcting the address and subsequent delivery of the parcel.

    Recommendation #2: Avoid accessing dubious links you receive and filling in the requested card details. When accessing these links/addresses, fraudsters view the data you have filled in in real time and obtain your card information and security password. Having this data, the fraudsters can use your money very easily.

    Recommendation #3: Do not disclose your bank card details (card expiry date, CVV code (3 digits on the back of the card), available balance on your account and security passwords received via SMS (6 digits) from the bank.

    - After filling in the requested data, an error will be displayed

    The scammers' aim is to compromise your card details, and if you disclose your Google Pay or Garmin Pay (digital wallet) enrolment password, which you receive via SMS from your bank, they can use them to carry out fraudulent transactions.

    Recommendation #4: DO NOT tell anyone your activation/enrollment codes for Google Pay or Garmin Pay.

    Recommendation #5: If you have disclosed your card details or one-time passwords, contact OTP Bank at +37322256456 and ask for it to be blocked.

    For extra protection and to monitor any transaction/balance on your accounts, subscribe to SMS Banking and OTP Internet/Mobile Banking.

    When you encounter suspicious situations, report them to us or contact us to clarify the situation.

    Be vigilant, prudent and informed!

  •  

    Dear customers,

    We warn you about the increase in bank card fraud and urge you to treat with suspicion any calls/messages requesting your card details, personal details or security passwords, either via social media, messaging services, merchandise trading sites or phone calls made by fraudsters under the name of the bank.

    The bank NEVER and under any circumstances asks for confidential bank card details or personal data.

    Check your transactions regularly using the OTP Internet/Mobile Banking service or request the OTP SMS Banking service for real-time SMS alerts.

    Be vigilant! And if you have been the victim of fraud attempts, inform the bank's representatives immediately by calling the Call Centre on +373 22 256 456 and ask for your card to be blocked.

  • Fraud on goods trading websites, fake links Poșta Moldovei and Nova Poshta

    We warn you about the increase in bank card fraud! Find out the steps fraudsters are taking so you know what to do to avoid falling victim to scammers.


    1. Scammers will contact you via WhatsApp, Telegram or Viber

    Your phone number is displayed in the ads on www.999.md, www.makler.md etc. and can be easily found. The scammers will contact you directly and ask if the product is still available. Because they are foreign citizens and use translation tools, you will notice grammatical and speech mistakes and some of them will start the conversation in Russian. The scammers will insist on a delivery method, and payment of the order by credit card transfer.

    Tip #1: Don't tell anyone information about yourself or your bank card!


    2. They will send you a payment link

    The link will direct you to a clone site of the delivery site POȘTA MOLDOVEI or NOVA POSHTA. Here you will be asked to enter your bank card details.

    Important! If you need to receive money, you DO NOT need to provide information about: the expiration date of the card, the CVV code (3-digit code on the back of the card) the available balance on the account and the security passwords received by SMS.

    The person making the transfer only needs the card number (regardless of the country of origin or destination). If you enter additional data, your money could be stolen!

    Tip #2: Do not access the links in the messages and do not fill in the requested card details. By accessing the links, scammers can obtain your card details, security passwords and information about your available account balance. With this information, scammers can easily withdraw money from your card.


    3. They will insist that you enter the requested data

    The scammers will put pressure on you to provide the data faster. At this point you should end the conversation and report the fraud. In your complaint to OTP Bank, you can include a screenshot of your conversation, the person's number and the link that sent it to you, and OTP Bank will take care of your card security.

    Tip #3: If you have disclosed your card details, contact OTP Bank on 022-256-456 and request your card to be blocked.

    To protect yourself, subscribe to SMS banking and OTP Internet/Mobile banking to stay up-to-date with your account status and monitor any transactions.

    OTP Bank wishes you bright and safe holidays with your loved ones!

  • WARNING!

    Fraud through fake Nova Poshta links and calls from "supposed" bank employees.

    Dear customers,
    We would like to alert you to the increasing cases of fraud through fake Nova Poshta links, as well as calls to customers by "supposed" bank employees.

    Fake Nova Poshta links

    The scammers contact cardholders via ads placed by them on websites such as www.999.md, www.makler.md and so on, and request delivery of the goods via Nova Poshta or another courier service.
    They then send a link directing the person to the Nova Poshta clone website, asking them to fill in the information on the card (card number, CVV/CVC, expiry date), security passwords received via SMS, available balance on the account, etc.
    As a result of accessing the link, the criminals gain real-time access to view the data being filled in and withdraw the money from the card via P2P transfer or other online payments.

    Calls from "alleged" bank employees

    Escrocii apelează pe numărul de telefon mobil sau Viber/WhatsApp, prezentându-se drept angajați ai băncii, sub pretextul că de pe card s-a efectuat un transfer către Kazahstan (sau altă țară) , solicitând de urgență datele cardului și parole de securitate, pentru a-l bloca. Totodată, aceștia solicită informația despre soldul disponibil pe cont, pentru ca ulterior cu datele de card care au fost oferite, să retragă banii prin transfer P2P sau prin intermediul achitărilor în mediul on-line.

    To avoid such situations, please be vigilant and keep the following rules in mind:

    - Bank employees never ask for personal or card details;
    - For any money transfer to your bank card, the person making the transfer only needs your card number (regardless of the country of origin or destination);
    - Exercise the utmost caution and do not disclose your personal or bank card details (card number, expiry date, CVV/CVC code, security passwords received by SMS) to anyone;
    - Do not pass on your card to third parties, do not leave your bank card in plain sight and do not allow strangers to photograph or copy your card data;
    - Keep the card in a safe place, do not point to its data on various links received and do not save the card data in the device memory;
    - Regularly check your account status via OTP Internet/Mobile Banking and subscribe to the SMS notification service.

     

    If you have disclosed your card details, please contact us immediately on 022-256-456 (indicated on the card) to review the situation, provide the necessary support or block the card.

  • New online fraud attempts

    New online fraud attempts have been reported. In order to prevent such attempts, we repeatedly ask you to be vigilant to any calls/messages requesting personal or card details, both via social media, phone calls and merchandising websites.

    There are a few simple, but thorough, steps you should keep in mind:

    • DO NOT give OTP Internet/Mobile Banking passwords, card details or other confidential information to anyone under any pretext, even if they are posing as bank employees! OTP Bank employees never call and never ask for confidential bank card data by phone or other communication channels. Discontinue the call and notify the Bank immediately.

    • Do not provide your personal bank card details in response to requests via email, sms, phone or social media (Facebook, Instagram, Viber, WhatsApp, Telegram).

    • Treat with suspicion the proposal to receive money on your card by accessing a link sent by a "potential buyer" who declares an interest in purchasing the goods/services you sell on sites such as: www.999 .md, www.makler.md, www.olx.ro, etc. As a rule, the given links direct you to fake web pages of delivery services, postal services, courier services through NOVA POSHTA, asking you to fill in card data, CVV/CVC, expiry date, balance on account, etc. In reality, this method is used by the criminals to try to collect your bank data in order to illegally steal money from your account.

    • Do not access pop-up windows from unknown addresses!

    • Be vigilant and inform the bank immediately if the ATM you use shows signs of vandalism, additional devices connected, if it has captured the card or has not issued cash, etc. At your request, the Bank will immediately block the card to avoid any loss of money due to possible fraud.


    Regularly check transactions made using OTP Internet/Mobile Banking. Subscribe to the SMS service to receive real-time SMS alerts about your transactions. If you have been the victim of fraud attempts, inform the bank's representatives immediately by calling the Call Centre on +373 256 456 and ask for your card to be blocked.

  • The latest frauds to watch out for

    1. Fictitious sweepstakes organised by an OTP Bank page-clone

    The fictitious OTP Bank page comments on the posts of OTP group pages on social media.
    The pretext is that OTP Bank is offering a large sum to those who participate in the raffle.

    We urge you not to acto on this fraud, as OTP Bank never organises such raffles.

    • Don't click the link in the comments, and if you did, don't do anything else;
    • Close the page, clear your browser cache and restart your computer.


    If you have noticed such fraud using the OTP Bank name, we encourage you to write to us directly by clicking on the green button below.


    New types of fraud occur weekly. Criminals are asking for card details to make transfers and other transactions with your money. Be vigilant!

  • The latest frauds to watch out for

    1. Calls or messages received from "potential buyers".

    Fraud of this type takes place on sites such as www.999.md, www.makler.md, www.olx.ro and others.

    The criminals contact you directly and under the pretext that they cannot meet you to collect the goods, they suggest you to send them using the postal services (e.g. Post Office of Moldova). Also, under the pretext that it would be more convenient for you, the criminals offer to pay you in advance for the goods and ask for your credit card details.

    We urge you not to give your bank card(s) information to anyone under any pretext!

    2. Fictitious sites where you can order online

    You may see sites similar to the ones you know, where you can order online food delivery, catering services, pizza. You need to be careful, as these sites have partially changed their web address.

    When you place your order, after adding your card details and the security code received by SMS, money is withdrawn from your card and this order will never be delivered.

    We urge you to check the sites you order from regularly and with caution. Check their Facebook page, Instagram, look for reviews and before ordering check if there are contact methods. If they don't exist and the given page(s) are not active or are newly created (have few posts, no reviews and poor quality content), you have most likely identified a fraud.

    If you have been the victim of a fraud attempt, inform us as soon as possible and ask for your card to be blocked.
    We urge you to write to us directly by clicking on the green button below.


    New types of fraud occur weekly. Criminals are asking for card details to make transfers and other transactions with your money. Be vigilant!

     

More information

Fraud cases aimed at obtaining bank card details occur through social media, phone calls and websites that sell goods.

Scammers may pose as representatives of the bank or other reputable companies, and send messages requesting your bank card details (16-digit number, CVV security code shown on the back of the card, expiry date, passwords received via SMS/email) under various pretexts: participation in raffles, surveys, competitions or to purchase products online at a reduced price, etc. Once the criminals have obtained the requested data, they take possession of the funds and carry out P2P transfers or other fraudulent transactions, thus harming cardholders.

Show maximum caution and treat with suspicion:

  • Incoming calls (by phone, messaging services: Viber, WhatsApp, Telegram, etc.);
  • Calls or messages received from potential buyers of products placed on marketing sites;
  • Calls or messages received from people close to you requesting bank card details;
  • Other fraud schemes such as: participation in sweepstakes, purchase of products online at a reduced price, surveys, contests on behalf of the Bank or other well-known companies.


Important

  • Do not give your security passwords, card details or other confidential information to anyone under any pretext, even if the people requesting them are relatives or are posing as bank employees;
  • Treat with suspicion any call requesting personal data, even if the phone number or number resembles that of OTP Bank. Discontinue the call and notify the Bank immediately;
  • Access only websites you know, pay attention to the ads that appear on social networks, check reviews and the name of websites;
  • Watch out for pop-up windows that open automatically when you visit certain sites. As far as possible, set your browser settings to block pop-ups
  • Don't make payments to merchants you don't know, haven't checked out or who look suspicious!


If you have been the victim of a fraud attempt, inform us as soon as possible and ask for your card to be blocked. We urge you to write to us directly by clicking on the green button below.

Types of bank card fraud

Frauda: Deepfake – video-uri falsificate

Ce este?

Deepfake-urile sunt videoclipuri sau înregistrări audio realizate cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), care imită perfect vocea, chipul și gesturile unei persoane cunoscute.

Cum funcționează?

- Escrocii creează materiale media convingătoare în care persoane publice, lideri sau rude apropiate recomandă investiții sau cer ajutor financiar.
- Videoclipurile sunt bine realizate – cu imagine și sunet de calitate, limbaj persuasiv și distribuție masivă pe rețele sociale.
- Uneori, vocea pare a fi chiar a șefului de la serviciu sau a unei rude apropiate.
- Scopul este să te convingă să accesezi link-uri frauduloase, să transmiți date confidențiale sau chiar să transferi bani în conturile escrocilor.

Cum te protejezi?

- Nu crede orbește ce vezi online, oricât de autentic ar părea.
- Fii atent la detalii: clipiri nesincronizate, mișcări rigide ale feței, voce robotică, sunet decalibrat față de buze.
- Confirmă direct cu persoana în cauză dacă ai primit o solicitare audio/video suspectă.
- Nu accesa link-uri necunoscute și nu completa date confidențiale.
- Nu furniza datele cardului, codul CVV, parolele primite prin SMS sau coduri de înrolare în Google Pay/Garmin Pay.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Investiții false – „profit rapid și garantat”

Ce este?

Este o schemă prin care escrocii încearcă să te convingă să investești bani în afaceri fictive, promițându-ți câștiguri mari și rapide, fără riscuri.

Cum funcționează?

- Escrocii promovează „investiții sigure” pe rețele sociale (Facebook, Telegram etc.), de obicei în criptomonede sau platforme de trading.
- Ești rugat(ă) să completezi un formular cu date personale și bancare.
- Primești un apel de la un „broker” sau „specialist” care te convinge să investești o sumă mică, apoi să continui cu sume tot mai mari.
- Ți se cere să instalezi aplicații, să accesezi linkuri sau să trimiți copii ale actelor.
- Soldurile „câștigate” sunt fictive – escrocii doar simulează profitul pentru a te încuraja să investești mai mult.
- Banii ajung la „cărăuși de bani” care îi retrag și îi transferă mai departe, pierzându-se urma acestora.

Cum te protejezi?

- Tratează cu scepticism ofertele care promit îmbogățire rapidă.
- Nu completa chestionare cu date personale sau bancare.
- Nu accepta să instalezi aplicații la indicația unei persoane necunoscute.
- Refuză să trimiți copii ale actelor sau să divulgi parole.
- Nu efectua tranzacții la ghidajul cuiva prin telefon.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Romance

Ce este?

Este un tip de fraudă emoțională prin care escrocii îți câștigă încrederea într-o relație online, doar pentru a obține bani sau date confidențiale.

Cum funcționează?

- Ești contactat pe rețele sociale, WhatsApp, Messenger, Viber ș.a.
- Comunicarea devine tot mai personală, iar încrederea se construiește în timp – uneori săptămâni sau chiar luni.
- După ce se creează o legătură emoțională, escrocul îți cere bani sau date bancare sub pretextul unei situații urgente: boală, accident, probleme financiare sau ajutor pentru o cauză umanitară.
- Solicitările devin din ce în ce mai frecvente și sumele cresc progresiv.
- În unele cazuri, victimele ajung să transfere bani altor victime, fără să știe că sunt implicate într-o schemă de fraudă.

Cum te protejezi?

- Verifică identitatea persoanelor cu care intri în contact online solicitând informații suplimentare sau verificând informațiile din profil.
- Nu divulga date cu caracter personal, datele bancare sau financiare persoanelor necunoscute.
- Tratează cu scepticism solicitările urgente de bani și fii atent la scuzele de a evita întâlnirea în realitate.
- Utilizează cu prudență platformele online de socializare și evită dezvăluirea informațiilor personale
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Livrarea coletului

Ce este?

O fraudă frecventă prin care primești un SMS sau mesaj cu un link pentru „corectarea adresei de livrare a coletului”.

Cum funcționează?

- Mesajul conține un link care duce către un site fals ce imită Poșta Moldovei, Nova Poshta etc.
- Ți se cere să introduci datele cardului și să achiți o „taxă” simbolică (ex: 5 lei).
- După introducerea datelor, apare o „eroare”, iar datele deja sunt compromise.
- Dacă ai introdus și parola de înrolare a cardului în Google Pay sau Garmin Pay primit prin SMS de la Bancă, escrocii pot folosi cardul tău pentru a efectua tranzacții frauduloase.

Cum te protejezi?

- Nu accesa link-uri din mesaje suspecte și nu completa datele cardului pe site-uri necunoscute sau neverificate.
- Nu divulga nimănui datele cardului tău bancar (data de expirare a cardului, codul CVV, soldul disponibil pe cont și parolele de securitate recepționate prin SMS de la Bancă), și codurile de activare/înrolare pentru Google Pay sau Garmin Pay.
- Solicită detalii de la compania de curierat, în cazul în care într-adevăr aștepți un colet.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Site-uri de comercializare a bunurilor

Ce este?

Este o metodă de fraudă prin care escrocii se dau drept cumpărători interesați de produsele tale postate pe site-uri de anunțuri.

Cum funcționează?

- După ce publici un anunț pe platforme precum 999.md sau makler.md, ești contactat prin mesaj pe WhatsApp, Viber sau Telegram de persoane care pretind că doresc să cumpere produsul.
- Persoana propune o „metodă sigură de livrare” și trimite un link care duce către un site fals ce imită Poșta Moldovei, Nova Poshta, în care cere să completezi datele cardului bancar.
- După ce introduci datele, escrocii folosesc aceste informații pentru a retrage banii de pe card.
- Aceștia pot insista sau presa să introduci datele „cât mai repede”.

Cum te protejezi?

- Nu divulga nimănui datele tale personale și a cardului tău bancar
- Nu accesa link-uri primite de la persoane necunoscute și nu introdu datele cardului.
- Încheie conversația imediat dacă observi ceva suspect.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Furtul de identitate

Ce este?

Este o formă de fraudă prin care cineva obține și folosește datele tale personale fără acordul tău, pentru a accesa resurse financiare, a deschide conturi sau a contracta servicii în numele tău.

Cum funcționează?

- Datele tale pot fi colectate de pe rețele sociale, din aplicații nesigure sau formulare online false.
- Aceste date pot fi utilizate pentru a crea profiluri false, a comite fraude în mediul online sau pentru a obține acces la alte informații sensibile.

Cum te protejezi?

- Verifică dacă website-ul este securizat înainte de a introduce datele personale.
- Evită să publici prea multe date personale online și verifică periodic setările de confidențialitate.
- Activează autentificarea în doi pași pe conturile online.
- Setează parole complexe și diferite pentru fiecare cont.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Fraudă: Cărăușii de bani

Ce este?

Persoanele care transferă bani obținuți în mod ilegal către alte persoane și în alte conturi, în schimbul unui comision, cu intenția de a pierde urma beneficiarului real.

Cum funcționează?

- Primești o ofertă de „job online” prin rețele sociale sau email.
- Ți se cere să deschizi un cont bancar sau să folosești contul propriu pentru a primi și retrimite bani.
- Sumele provin din fraude, iar tu devii intermediarul (cărăușul), primind un comision.

Cum te protejezi?

- Nu deschide conturi bancare pentru persoane necunoscute.
- Refuză orice ofertă care implică primirea și transferul de bani, și nu răspunde mesajelor sau apelurilor în care ți se promite o sumă de bani pentru tranzacțiile în numele altor persoane.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Fraudă: Accidentul

Ce este?

Este o metodă de manipulare prin care ești apelat de o persoană care pretinde că un membru al familiei tale a avut un accident și are nevoie urgentă de bani.

Cum funcționează?

- Escrocii sună cu număr ascuns, prezentându-se drept polițiști, avocați sau medici și comunică despre faptul că o rudă apropiată este implicată într-un accident grav și trebuie „ajutată” de urgență.
- Ți se cere să transferi bani într-un cont sau să-i înmânezi unui intermediar.
- Presiunea emoțională este mare, iar apelul este urgent și alarmist.

Cum te protejezi?

- Închide imediat apelul și contactează ruda în cauză.
- Nu transfera bani și nu oferi informații personale sau financiare.
- Anunță imediat Poliția.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Moștenirea

Ce este?

Este un tip de scam prin care primești un email în care ți se spune că ești moștenitorul unei averi uriașe, dar pentru a o obține trebuie să plătești o „taxă”.

Cum funcționează?

- Mesajul vine de la un pretins avocat.
- Povestea sună credibil: un milionar decedat, fără rude, cu același nume de familie.
- Ți se cere să efectuezi un transfer spre o destinație necunoscută: „comision pentru a putea primi moștenirea”.
- După ce trimiți banii, persoana dispare, iar moștenirea nu există.

Cum te protejezi?

- Verifică identitatea persoanelor cu care intri în contact online solicitând informații suplimentare sau verificând informațiile din profil.
- Nu divulga date cu caracter personal, datele bancare sau financiare persoanelor necunoscute.
- Tratează cu scepticism mesajele cu promisiuni exaggerate și nu trimite bani pentru „moșteniri” de la necunoscuți.
- Raportează schema de fraudă precum și eventualele dubii cu privire la autenticitatea unei persoane online către autorități, pentru a contribui la identificarea infractorilor.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Fraudă: Creditul

Ce este?

Este o schemă prin care ți se promite un credit rapid și accesibil, dar ți se cere să plătești „taxe” în avans, fără ca împrumutul să existe în realitate.

Cum funcționează?

- Ești contactat prin email sau rețele de socializare și ți se oferă un credit, fără verificare de bonitate, și ți se cere să plătești în avans comisioane în scopul acoperirii „costurilor administrative” ale cererii de împrumut.
- De fapt, în spatele acestor „împrumuturi” nu există instituții financiare. Sumele sunt trimise în mai multe conturi diferite, iar după plată, fraudatorii dispar.

Cum te protejezi?

- Fii prudent la ofertele de credit atractive, care solicită minim infomații și documente
- Verifică identitatea și reputația companiei înainte de a accepta orice ofertă.
- Fă o pauză și analizează situația înainte de a transfera sume de bani.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Vishing (Inginerie Socială)

Ce este?

Vishing (voice phishing) este o tentativă de fraudă prin telefon. Escrocii sună și se prezintă drept angajați ai unei bănci sau ai operatorului de telefonie mobilă, pentru a obține date confidențiale sau a te convinge să faci un transfer.

Cum funcționează?

- Primești un apel aparent legitim, de pe un număr care seamănă cu cel al unui Call Centru.
- Escrocii se prezintă drept angajații băncii, spun că s-a făcut o tranzacție suspectă de pe contul tău și că trebuie „să salvezi banii” transferându-i într-un cont „sigur”.
- Îți cer datele cardului, parolele de securitate și detaliile despre soldul disponibil pentru a bloca transferul.
- În cazul în care primesc datele de card și parolele de securitate solicitate, banii sunt retrași din cont prin transfer P2P sau prin achitări online.

Cum te protejezi?

- Banca nu va solicita niciodată să comunici datele cardului, parolele securizate expediate prin SMS, parolele de acces sau transferarea mijloacelor bănești pe un cont, indiferent care ar fi pretextul.
- Fii vigilent și tratează cu suspiciune orice apel prin care ți se solicită date personale, chiar dacă numărul de telefon seamănă cu cel al Băncii, sau ești contactat de serviciul de Securitate Bancară.
- Dacă primești apeluri telefonice în care ți se solicită să furnizezi date personale, închide telefonul și contactează banca, folosind de preferință un alt dispozitiv telefonic decât cel pe care ai fost apelat;
- Fii rezervat față de apelanții necunoscuți! Este recomandat să setezi ca toate apelurile ce provin de la numere necunoscute să fie blocate sau redirecționate către căsuța vocală.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Smishing

Ce este?

Smishing este o tentativă de fraudă prin mesaje SMS, care te îndeamnă să accesezi linkuri periculoase sau să trimiți date personale.

Cum funcționează?

- Primești un SMS cu un mesaj tentant sau alarmant, cum ar fi: „Ai câștigat un premiu!”, „Confirmă plata” sau „Transferul tău e în așteptare”.
- În conținutul mesajului ți se solicită să oferi date personale și bancare: numărul cardului, data expirării, codul CVV/CVC2, parole de Ssecuritate ș.a.
- Uneori, escrocii se dau drept cumpărători interesați de produsele din anunțul publicat pe platforme precum 999.md sau makler.md și îți cer să trimiți datele cardului „pentru a-ți transfera banii”.
- Alte situații implică mesaje trimise de pe conturi false ale prietenilor sau cunoștințelor (de pe rețele sociale), care îți solicită ajutor financiar sau detalii bancare.

Cum te protejezi?

- Nu transmite date personale, poze ale cardului sau date de autentificare, parole securizate către alte persoane/la numere de telefon sau prin mesaje pe rețelele de socializare;
- Nu accesa link-urile suspecte pentru efectuarea transferului, pentru achitarea avansului/arvunei;
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Phishing

Ce este?

Phishing-ul este o metodă de fraudă prin email sau SMS, în care se solicită date de identificare, autentificare sau se încurajează accesarea unor link-uri în scopul confirmării datelor.

Cum funcționează?

- Primești un mesaj care pare identic cu cele pe care le primești de la instituția în care activezi, în care se utilizează un limbaj ce sugerează urgența sau obligativitatea și deseori vine de la presupuse autorități sau persoane din conducere pentru a influența acțiunea imediată.
- Mesajul poate conține un link ce direcționează către un site fals, dar cu aspect practic identic cu cu cele ale băncilor, pe care ți se solicită datele personale și de autentificare, precum: nume și prenume, adresa, numărul cardului, data expirării, codul CVV, parole de securitate, cod numeric personal, număr telefon mobil, etc., utilizate ulterior în mod ilegal de infractori pentru a efectua tranzacţii din numele tău.

Cum te protejezi?

- Nu accesa link-uri din emailuri suspecte și nu efectuaţi plăţi pe site-uri necunoscute.
- Verifică adresa expeditorului – OTP Bank trimite emailuri doar prin intermediul domeniului @otpbank.md
- Verifică greșelile de exprimare: deseori, mesajele de phishing conțin greșeli, deoarece infractorii nu sunt mereu vorbitori nativi sau au utilizat un sistem de traducere automată de tipul Google Translate, care nu traduce mereu corect.
- Nu divulga nimănui datele cardului tău bancar (data de expirare a cardului, codul CVV, soldul disponibil pe cont și parolele de securitate recepționate prin SMS de la Bancă), și codurile de securitate.
- Dacă ai accesat link-uri sau ai descărcat fișiere din astfel de email-uri:

- Modifică parolele pentru aplicații și conturi online de pe un alt dispozitiv decât cel de pe care ai accesat emailul.
- Instalează un program antivirus licenţiat pe pe PC sau laptop, pentru o protecție suplimentară.
- Direcționează mesajul cât mai curând către SectiaSecuritateaCardurilorBancare@otpbank.md și ssi@otpbank.md pentru a ajuta la identificarea autorilor atacului.

- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Card Skimming

Ce este?

Skimming-ul este o fraudă prin care datele cardului și codul PIN sunt copiate ilegal, folosind dispozitive instalate discret pe bancomate sau terminale POS (card reader cunoscut sub denumirea de dispozitiv de skimming, mici camere spion, cât şi tastaturi PIN false). Informațiile astfel obținute sunt folosite pentru a crea copii ale cardului și a efectua tranzacții fără știrea ta.

Cum funcționează?

- Infractorii montează dispozitive speciale pe bancomate sau POS-uri, care captează informaţia de pe banda magnetică a cardului şi despre introducerea codului PIN.
- Informațiile sustrase sunt ulterior utilizate pentru a reproduce carduri falsificate/contrafăcute și pentru a fi folosite în efectuarea tranzacțiilor frauduloase.
- În unele cazuri, dispozitivele transmit datele cardului şi a PIN-ului prin Bluetooth către un laptop la o locaţie la distanţă. Această informaţie poate fi apoi trimisă cu uşurinţă oriunde în lume, pentru o producere rapidă de carduri false.

Cum te protejezi?

- Alege un bancomat sigur și nu utiliza bancomatele cu semne vizuale sau avertismente plasate în exces pe ele, dat fiind faptul că acestea sunt deseori utilizate de către infractori.
- Când este posibil, utilizează bancomatele din interiorul băncilor, altor clădiri sau zone închise, în locul celor amplasate în stradă. Bancomatele amplasate în stradă sunt mult mai facil accesate de infractori.
- Asigură-te că oamenii care stau în coada de aşteptare la bancomat se află la o distanţă corespunzătoare faţă de tine. Fii precaut la propunerile dubioase de ajutor la utilizarea bancomatului, chiar dacă cardul tău este blocat sau întâmpini alte tipuri de dificultăţi. Nu lăsa pe nimeni să-ţi distragă atenţia. Renunţă la efectuarea tranzacției în situaţia în care în apropierea bancomatului se află persoane dubioase.
- Acoperă tastatura cu mâna, în aşa fel încât codul tău PIN să nu fie înregistrat de o camera ascunsă sau de o persoană care captează informaţia ta. Niciodată nu dezvălui nimănui codul PIN.
- PIN-ul este strict personal şi confidenţial şi nu trebuie să fie dezvăluit sub niciun pretext (inclusiv pentru blocarea cardului), nici chiar funcţionarilor bancari sau organelor de poliţie. Pentru identificarea de către bancă, trebuie să fie folosită doar parola declarată în cererea de emitere a cardului.
- Analizează bancomatul și dacă partea frontală a bancomatului arată diferit în comparaţie cu altele din zonă (spre exemplu, acesta are o oglindă suplimentară pe faţă), are un strat lipicios (posibil de la un dispozitiv ataşat la acesta) dacă prezintă urme de vandalism, adeziv, dispozitive conectate – utilizează un bancomat diferit şi notifică banca despre constatările tale.
- Dacă vizitezi un bancomat necunoscut care nu se află în interiorul băncii, fii precaut la orice aparenţă diferită sau neobişnuită a card reader-ului (cititor de carduri). Dacă slot-ul de inserţie al cardului arată neobişnuit/voluminos încearcă să îl împingi cu mâna. În cazul în care ceva a fost lipit de card reader-ul real, acesta se va mişca sau chiar va cădea. Dispozitivul de reţinere a cardului sau numerarului trebuie să fie lipit de card reader sau de bancomat. Dacă bancomatul pare a avea orice blocaj în slot-ul de inserţie a cardului ori pe tastatura – nu-l folosi. Anulează tranzacţia. Niciodată nu încerca să demontezi dispozitivul suspectat.
- Chiar dacă eşti familiarizat cu un bancomat, fii foarte atent la caracteristici diferite şi neobişnuite de pe tastura bancomatului. Daca o tastatură de introducere PIN falsă este alipită celei originale va aparea “incorect atasată”, fiind mutata puţin înapoi şi înainte.
- Atrage atenţia dacă sunt montate alte camere suplimentare decât cele de bază şi evidente pentru bancomat.
- Raportează imediat reţinerea cardului de către bancomat. Dacă ai posibilitate, nu părăsi bancomatul şi apelează banca de la bancomatul unde ţi-a fost reţinut cardul. Suplimentar poţi informa forţele de ordine locale.
Serviciul Contact Center: + (373 22) 256 456, activ 24/24.
- Este recomandabil să anunţi banca la care te deserveşti despre un risc potenţial la care e supus contul tău, dacă bancomatul utilizat nu distribuie numerarul fie din cauza lipsei de numerar, acesta poate fi fals sau pot fi instalate dispozitive de tip cash trapping (placă metalică falsă instalată deasupra shutter-ului) cu scopul de a bloca eliberarea numerarului. Bancnotele se lipesc de adezivul de pe placa instalată peste shutter și clientul nu reușește să retragă numerarul. După plecarea clientului, infractorul se apropie si retrage numerarul blocat.
- Dacă utilizezi un bancomat care nu aparţine băncii (deseori în staţiile de deservire şi în locuri publice) fii atent la taxele suplimentare. Bancomatele private care nu sunt asociate direct cu banca obţin profit din comisioane. Dacă nu se indică perceperea comisioanelor suplimentare, atunci bancomatul respectiv ar putea fi fraudulos.
- Revizuieşte extrasele de cont pentru orice operaţiune pe care nu o recunoşti. În timp ce majoritatea fraudelor se comit foarte rapid, unele dintre acestea nu au loc săptămânal sau lunar după ce informaţia cardului tău este captată. Revizuirea frecventă reduce impactul potenţial de comitere a fraudelor.
- Dacă ai pierdut cardul bancar, ţi-a fost sustras de cineva sau dacă observi operaţiuni frauduloase în contul tău, anunţă imediat banca despre incident pentru a preveni o eventuală pierdere.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Email Spoofing

Ce este?

Spoofing-ul presupune trimiterea de emailuri cu adrese false, prin care se încearcă obținerea datelor personale, se urmărește compromiterea sau infectarea dispozitivului cu aplicații malițioase.

Cum funcționează?

- Primești un mesaj de la o adresa de email, care este diferită de numele expeditorului.
- Emailul conține un link sau fișier atașat.
- Textul mesajului solicită să accesezi documentul sau să accesezi link-ul.
- Expeditorul nu lasă date de contact.

Cum te protejezi?

- Verifică identitatea persoanei / instituției de la care ai primit mesajul electronic suspect.
- Dacă primești un răspuns la un mesaj pe care nu l-ai trimis, cel mai probabil ești victima unui atac.
- Nu accesa link-uri și nu deschide/descărca fișiere din emailuri dubioase.
- Dacă totuși ai accesat cel puțin un link sau ai descărcat fișierul, nu introdu nicăieri date cu caracter personal, date financiare, nume de utilizator sau parole de acces.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.

Frauda: Tombole și oferte fictive

Ce este?

Escrocii creează campanii (oferte/concursuri/tombole) promovate în general prin intermediul rețelelor de socializare (inclusiv marcate ca publicații sponsorizate). Acestea publicații conțin texte și imagini care îndeamnă utilizatorii să se inregistreze în concursuri sau tombole pentru a beneficia de premii și oferte speciale.

Cum funcționează?

- Vezi o postare sponsorizată care anunță o tombolă, concurs sau ofertă limitată, iar pentru a participa, ți se cere să distribui publicația sau dacă ai accesat link-ul, să completezi datele cardului bancar.
- Aceste oferte de fapt sunt false, iar produsele achiziționate prin această metodă de obicei:
- Nu vor fi niciodată livrate;
- Datele de securitate ale cardului bancar vor fi reținute și utilizate la inițierea de tranzacții neautorizate.

Cum te protejezi?

- Verifică recenziile de pe site-ul comerciantului (accesând securizat și de pe alt dispozitiv), paginile de pe Facebook, Instagram, LinkedIN pentru a te asigura de veridicitatea comerciantului înainte de a efectua orice acțiune și îndeosebi plată;
- Mereu actualizează aplicațiile din calculator și de pe orice dispozitiv conectat la contul tău la ultima versiune disponibilă;
- Asigură-te că browserul, antivirusul și sistemul de operare, la fel, sunt actualizate la ultima versiune;
- Nu accesa direct și de nicăieri niciun link.
- Dacă ai suspiciuni sau ai divulgat date confidențiale, sună de urgență la OTP Bank – 022 256 456 pentru blocarea cardului, contului și a aplicației OTP Internet & Mobile Banking.
- Activează SMS Banking și OTP Internet & Mobile Banking pentru a te proteja suplimentar și pentru a monitoriza orice tranzacție/starea conturilor tale.

Atunci când te confrunți cu situații suspecte, sesizează-ne sau contactează-ne pentru a clarifica situația.
Fii vigilent, prudent și informat!

În cazul în care ai fost victima unei tentative de fraudă, informează-ne cât mai rapid și solicită blocarea cardului.
Te îndemnăm să ne scrii direct, apăsând pe butonul verde de mai jos.