Începând cu 1 februarie 2025, în conformitate cu Regulamentul BNM cu privire la autentificarea strictă a clienților și standardul deschis, comun și sigur de comunicare între prestatorii de servicii de plată nr. 12/2024, OTP Bank introduce Autentificarea Strictă a Clienților (Strong Customer Authentication), asigurând astfel sporirea securității tranzacțiilor și prevenirea fraudelor.
Ce este Autentificarea Strictă?
Autentificarea Strictă a Clienților reprezintă un standard de securitate prevăzut de Directiva Europeană 2366/2015 privind Serviciile de Plată (PSD2 - Payment Services Directive 2).
Cum funcționează?
Autentificarea Strictă (SCA), aduce beneficii tranzacțiilor online, prin măsuri suplimentare de verificare a identității clientului, contribuind astfel la:
- Sporirea securității conturilor bancare și a mijloacelor bănești
- Reducerea riscului de fraudă online
- Protejarea datelor cu caracter personal
Aceste măsuri includ utilizarea a cel puțin doi din cei trei factori de autentificare:
- Informații pe care le știi - ex: parolă, cod PIN
- Informații pe care le deții - ex: telefon sau un alt dispozitiv de autentificare (ex. token)
- Caracteristici biometrie - ex: amprenta digitală, recunoaștere facială