#1: Nu divulga nimănui:
- datele cardului tău bancar: data de expirare a cardului, codul CVV (compus din 3 cifre și amplasat pe spatele cardului), codul PIN sau soldul disponibil pe cont;
- datele cu caracter personal (codul numeric personal din 13 cifre, data nașterii ș.a.);
- parolele de securitate recepționate prin SMS (6 cifre) de la Bancă;
- codurile de activare / înrolare pentru Google Pay sau Garmin Pay;
indiferent de canalele prin care acestea ți-au fost solicitate (rețele de socializare, servicii de mesagerie, site-uri de comercializare a bunurilor sau apeluri telefonice)
#2: Verifică cu atenție informațiile din mesaje înainte de a reacționa;
#3: Evită să accesezi link-urile dubioase recepționate;
#4: Nu te înregistra pe diferite platforme dacă nu cunoști gradul de securitate a acestora;
#5: Tratează cu suspiciune reclamele cu prețuri mici, premii bănești sau ”Oferte bombă”, până nu te asiguri de veridicitatea informației și a sursei care a publicat-o;
#6: Nu accepta instalarea aplicațiilor de tip remote, precum și accesarea telefonului prin aceste aplicații (Anydesk, TeamViewer, altele);
#7: Nu transmite cardul persoanelor terțe, nu lăsa cardul bancar la vedere și nu permite fotografierea sau copierea datelor cardului de către persoane străine;
#8: Păstrează cardul într-un loc sigur, nu indica datele acestuia pe diferite link-uri recepționate și nu salva datele cardului în memoria dispozitivului;
#9: Consultă cu regularitate tranzacțiile efectuate, utilizând serviciul OTP Internet/Mobile Banking sau solicită serviciul OTP SMS Banking pentru alerte SMS în timp real.
#10: Dacă ai divulgat datele cardului sau parolele de unică folosință, contactează OTP Bank la 022 256 456 și solicită blocarea acestuia.